1. Formål og anvendelsesområde
Disse handelsbetingelser gælder, når du køber varer og tjenesteydelser (samlet nævnt produkter) af os.
Vi er
MarKas & Yolanda ApS
Ved Anlæget 20
DK-7100 Vejle
CVR-nr. DK-40364692
Tlf: +45 5239 7004
E-mail: [email protected]
Hjemmeside: https://www.mky.nu
2. Information og tilgængelighed
Vi gør alt for at sikre, at oplysningerne på hjemmesiden er korrekte. Vi kan dog ikke garantere at der ikke er fejl med hensyn til lagerstatus, prisen, kendetegnene for varen, samt tekniske fejl i forbindelse med anmodningen eller i betalingsprocessen. Viser dette sig at være tilfældet, vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at finde en god løsning. Er dette ikke muligt, vil vi annullere din anmodning.
2.1. Oplysninger om produkterne
2.1.1 Oplysning om varerne
Via hjemmesiden leverer vi al nødvendig information, så du som kunde er i stand til at kende varens egenskaber, tilstand og specifikationer inden bestillingen. Beskrivelser og tekniske detaljer af varen er grundlæggende baseret på de oplysninger, der leveres af de respektive producenter. Det kan også være udbydere af kommisionsprodukter, eller af os hos MarKas & Yolanda ApS.
Vores brugte varer vil være klassificeret i forskellige niveauer for at give dig den mest præcise information om varernes stand. Se den enkelte vare.
Billederne har alene til formål at give dig som kunde det mest realistiske indtryk af varens stand. Alligevel kan farver, efterbehandling og/eller dimensioner af produktet - på grund af de tekniske begrænsninger, der kan være afledt af det medie billederne bliver vist på, gøre at produktet ser anderledes ud i virkeligheden.
2.1.2 Oplysninger om tjenesteydelser.
2.1.2.1 Search & Select tjeneste.
Vi tilbyder at finde det ur, som du er på jagt efter. Gennem vores netværk af forhandlere har vi ofte mulighed for at finde og udvælge præcis det ur, som du søger. Du fortæller os præcist hvad det er du søger, vi indgår en aftale, og så går vi i gang i vores netværk af forhandlere i Europa med at finde uret.
2.1.2.2 Reservation af et ur som vi har på lager.
Du kan som kunde vælge at reservere en vare vi har på lager, hvis du har behov for at bruge et par dage, til at overveje om du vil købe varen. Vores varer er oftest unikke derved at der kun er 1 stk. til salg på vores side, så derfor kan dette være en måde at skabe lidt ro og tid til at overveje købet.
2.2. Pris på produkterne.
Alle priser på hjemmesiden er oplyst i danske kroner, og er inkl. moms.
Skal varen sendes, skal du betale forsendelsesomkostningerne. Forsendelsesomkostningerne oplyses ved ordrebekræftelse, og inkluderer transportforsikring
Priserne inkluderer ikke eventuelle told/importafgifter, på salg til destinationer uden for Den Europæiske Union. Nævnte eventuelle ekstraomkostninger vil være for købers regning og risiko, og beløbet vil grundlæggende afhænge af varens værdi og materialet det er lavet i, samt lokale regler i leveringslandet.
3. Købsprocedure ved køb af varer
3.1. Bestilling og betaling
3.1.1. Bestilling og betaling ved varekøb
For at starte købsprocessen skal du klikke dig ind på siden, på den vare, du ønsker at erhverve, og herefter klikke på knappen ”send købsanmodning”. Efter vores modtagelse af anmodningen, vil du modtage en bekræftelse på din oplyste e-mailadresse. Denne bekræftelse vil indeholde de nødvendige oplysninger til at gennemføre aftalen. Der vil også være en detaljeret beskrivelse af de tilgængelige betalingsmetoder, og tidsrammen for betaling. Betaling kan ske på følgende måder:
1) MobilePay max. Kr. 15.000,- (kræver at du som forbruger er registreret med NEM-id i MobilePay app’en), og ellers kr. 10.000,- (Ikke aktiveret endnu)
2) Bankoverførsel – ingen beløbsgrænser
Når betalingen er modtaget, sender vi et købsbevis/kvittering. Det vil sige, at din anmodning først er godkendt og købet først er endeligt, når vi har modtaget din betaling.
Har vi ikke modtaget betalingen på vores konto senest indenfor 24 timer, bliver din anmodning annulleret, og vi kan sælge varen til anden side.
Du kan aftale at se varen fysisk på vores adresse Ved Anlæget 20, 7100 Vejle. (2 timers gratis parkering i parkeringshuset Albert, som ligger lige ved siden af) Da varerne ligger i bankboks, vil det typisk kunne ske, 24 timer efter at du har kontaktet os.
3.1.2. Bestilling og betaling ved køb af tjenesteydelser
Hvis du ønsker at gøre brug af vores ”Search & Select” ydelse, eller at reservere et af de ure vi har på lager, så sender du os en e-mail og nærmere uddyber hvordan vi kan hjælpe dig. Når vi har afklaret hvad tjenesteydelsen indeholder, så sender vi en mail hvor vi bekræfter hvad der er aftalt. Denne bekræftelse vil indeholde de nødvendige oplysninger til at gennemføre aftalen. Der vil også være en detaljeret beskrivelse af de tilgængelige betalingsmetoder. Når vi har sendt en bekræftelse er aftalen endelig.
Vi afregner et honorar for at foretage en ”Search & Select” opgave. Når uret er fundet, bliver det aftalte honorar sendt på en regning, og 14 dage efter betaling kan uret leveres. Honoraret bliver modregnet i den endelige pris på uret. Her laves en ny faktura på aftalt pris på uret, og det før betalte honorar modregnes. Beløbet for uret skal være på vores konto inden uret kan sendes eller efter aftale afhentes på vores forretningsadresse.
Ved reservation af en vare fra vores lager opkræves et depositum på 10% af prisen, dog minimum Kr. 800,- reservationen gælder max 5 dage, hvorefter depositummet anses som tabt både hvis du ønsker at ophæve reservationen, eller hvis du ikke er vendt retur.
3.2. Modtagelse af varen.
Vi har forretningssted på adressen Ved Anlæget 20, 7100 Vejle, hvor du, efter aftale, kan afhente varen. Da varerne ligger i bankboks, vil det typisk kunne ske, 24 timer efter at du har kontaktet os.
Ønsker du at få varen leveret til enten pakkeboks eller hjem, har du også mulighed for at bestille dette.
Vi sender typisk varerne samme dag, som vi har modtaget betaling. Dette gælder dog altid kun varer som vi har på lager. Hvis du i samme ordre bestiller både lagervarer og ikke-lagervarer, vil vi sende hele bestillingen samlet, når vi har modtaget den sidste vare på vores lager.
Når vi har sendt varen, modtager du som regel forsendelsen indenfor 1-4 hverdage i EU. Ved ikke-brofaste ø’er kan leveringstiden variere med over 5 hverdage og hvis levering er udenfor EU så sker levering afhængig af toldbehandlingstiden.
Vores leveringer sker med enten GLS, UPS, FedEx eller Postnord, og alle forsendelser indeholdende ure sendes forsikret og med tracking nummer. Så snart forsendelsen er overdraget til transportfirmaet, sender vi dig en mail og eventuelt tracking nummer på forsendelsen.
Vær opmærksom på, at dine leveringsoplysninger er indtastet korrekt. Det hænder at vi modtager returprodukter, fordi produktet ikke kunne leveres på grund af forhold, der kan henføres til dig (fx ingen person på adressen, forkert angivet adresse, osv.), eller forsendelser som ikke er blevet afhentet på udleveringsstedet. Modtager vi produkter retur, skal du betale for de ekstra transportomkostninger og eventuelle afgifter og gebyrer, der måtte opstå som en konsekvens af dette.
4. Fortrydelsesret
4.1. Beregning af fortrydelsesfrist
4.1.1. Varekøb
Som forbruger har du i en periode på fjorten (14) kalenderdage fra modtagelse af produktet, mulighed for at trække dig tilbage fra købet uden nogen begrundelse, når købet indgås via internettet eller fjernkøb over 350 kr.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag hvor du får varen i fysisk besiddelse. (Eller en af dig udpeget fuldmægtig, dog ikke transportøren).
4.1.2. Køb af tjenesteydelser
Som forbruger har du ret til at træde tilbage fra et køb af en tjenesteydelse, uden begrundelse.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor aftalen blev indgået.
Ønsker du, at MarKas & Yolanda ApS påbegynder vores tjenesteydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet, og fortryder du herefter aftalen indenfor fortrydelsesfristen. Skal du betale et beløb, som står i forhold til omfanget af de ydelser, der er leveret indtil det tidspunkt, hvor MarKas & Yolanda ApS modtog dine oplysninger om, at du havde fortrudt, sammenlignet med fuld opfyldelse af aftalen.
4.2. Procedure for fortrydelse af køb.
For at fortryde dit køb skal du give os, denne besked i en utvetydig erklæring gerne som e-mail. Du kan benytte følgende standard fortrydelsesformular:
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til MarKas & Yolanda ApS, Ved Anlæget 20, 7100 Vejle, E-mail: [email protected]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
4.3. Følger af fortrydelse
4.3.1. Ved varekøb
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger vi har modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger hvis du har valgt en anden leveringsform end den vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder dit køb. Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret det.
Vi foretager tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du som kunde ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Du skal returnere varerne, eller aflevere dem til os på vores forretningssted, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har givet os besked om, at du fortryder købet. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne, og vi anbefaler at du benytter samme transportform, og transportforsikring som ved modtagelse.
4.3.2. Ved køb af tjenesteydelser
Hvis du fortryder dit køb af tjenesteydelser refunderer vi alle betalinger vi har modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder dit køb. Har du inden udløbet fortrydelsesretten ønsket, at MarKas & Yolanda ApS påbegynder vores tjenesteydelse, og fortryder du herefter aftalen indenfor fortrydelsesfristen, fratrækker vi et beløb fra det betalte honorar, som står i forhold til omfanget af de ydelser, der er leveret indtil det tidspunkt, hvor MarKas & Yolanda ApS modtog dine oplysninger om, at du havde fortrudt, sammenlignet med fuld opfyldelse af aftalen.
4.3.3. Afprøvning af produktet og emballage
Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere produktet i originalemballagen og alle mærkesedler skal sidde på varen. Emballage og mærkesedler skal være i samme stand, som da du modtog produktet.
5. Reklamationsret – hvis noget er galt med produktet
Vi følger altid købelovens mangels regler. Hvis du ikke er forbruger, køber du varen som beset og uden reklamationsret. Er du forbruger, kan du reklamere over mangler indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Er reklamationen berettiget, og er manglen ikke opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, kan du få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Hvis du har modtaget en forkert vare, eller en vare der er beskadiget eller mangelfuld, så kontakt kundeservice, så finder vi en løsning. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, samt oplyse ordrenummeret, det sikrer en hurtigere behandlingstid.
5.1. Manglende, forsinket eller beskadiget levering
Er din forsendelse ikke ankommet i løbet af den forventede leveringstid, bør du undersøge (via det tilsendte tracking nummer) hvad status er for forsendelsen. Står den som udleveret, eller er der gået 5 hverdage fra vores forsendelsesdag, bør du kontakte os snarest muligt, så vi kan hjælpe med at få lokaliseret forsendelsen.
Modtager du en forsendelse, hvor du kan se, at den har været åbnet, opfordrer vi til, at du nægter at modtage forsendelsen, samt får en skriftlig bekræftelse på, at du har nægtet modtagelse, fordi forsendelsen har været åbnet. Alternativt bør du straks tage billeder (evt. ved pakkeboksen), der dokumenterer, at forsendelsen har været åbnet. Opdager du efterfølgende, at den har været åben, bør du straks tage billeder.
Modtager du en beskadiget forsendelse, bør du straks (evt. ved pakkeboksen) tage billeder (eventuelt med din smartphone) af forsendelsen, inden du åbner den, samt undersøge forsendelsens indhold. Er indholdet også beskadiget, bedes du straks tage billeder af indholdet. Du kan derefter kontakte kundeservice, hvor vi vil aftale, hvorvidt du skal have pengene retur, eller om vi vil afhjælpe manglen.
I tilfælde af du har modtaget en pakke med forkert indhold, bør du kontakte os straks, så du kan få byttet indholdet til det rigtige.
For at undersøge om din reklamation er berettiget kan vi evt. bede om billeder af fejlen eller at du returnerer varen til os. Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. forsendelsesnummer.
5.2. Klageadgang
Er du forbruger, og kan vi ikke blive enige om behandling af en reklamation eller en anden uenighed, kan du evt. indgive en klage til Center for Klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. En klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk. Læs mere på www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal. Det kan være relevant hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA
6. Persondatapolitik
Hos MarKas & Yolanda ApS respekterer vi fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, som afgives online. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager. Behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Læs venligst vores Persondatapolitik
Hvis du ikke kan acceptere datapolitikken, bedes du undlade at benytte denne hjemmeside.
Hvad registrerer vi og hvorfor?
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Samt kopi af kørekort eller pas, for at opfylde reglerne for handel med brugte genstande.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres af MarKas & Yolanda ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Hvem videregiver vi personoplysninger til?
Virksomhedens ansatte har adgang til de personoplysninger som afgives på MarKas & Yolanda ApS. Desuden kan udvalgte og betroede tredjemænd benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt.
Disse personer har tavshedspligt og har ikke tilladelse til at benytte personoplysningerne til andre formål. Oplysninger afgivet til MarKas & Yolanda ApS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.
Du kan få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Hvis du ønsker at modtage en kopi af disse oplysninger, skal du sende en e-mail til os på [email protected]. Vi kan opkræve et mindre administrationsgebyr til dækning af omkostningerne ved at sende de registrerede personlysninger til dig. Du kan få ukorrekte oplysninger slettet eller korrigeret.
7. Kommunikation
Al kommunikation, der er relateret til købsprocessen, vil blive foretaget via den e-mailadresse, som du har givet i processen omkring købet. Brugere anerkender, at al kommunikation, der sendes til den nævnte e-mailadresse, vil være fuldt effektiv til alle formål, og det er dit ansvar at holde denne e-mailadresse aktiv og at konsultere enhver kommunikation, som MarKas & Yolanda ApS måtte videresende hertil. Under alle omstændigheder forbeholder MarKas & Yolanda ApS sig retten til at kontakte dig som kunde, via enhver anden adresse eller alternativ kontaktformular, der er blevet afgivet.
8. Ændring af handelsbetingelser
MarKas & Yolanda ApS forbeholder sig retten til enhver tid, at ændre de nuværende handelsbetingelser gennem offentliggørelse på hjemmesiden.
9. Kontakt
For enhver konsultation, tvivl eller hændelse, kan du kontakte vores kundeserviceafdeling på telefon: (+45) 5239 7004 og/eller E-mail: [email protected]
10. Gældende lov og værneting
De nærværende betingelser reguleres af dansk lov, og enhver tvist om gyldigheden, udførelsen eller opsigelsen af dens forudsætninger eller vedrørende kontroverser omkring de produkter, der er erhvervet via webstedet, vil blive forelagt jurisdiktion for dommerne og domstolene i Danmark.
Under alle omstændigheder, hvis klienten har "forbruger" -status, vil intet i denne klausul påvirke eller begrænse de rettigheder, der i en sådan tilstand og på dette område til enhver tid svarer til den gældende lovgivning.
Oplysninger om platformen for online retssager i forbrugsspørgsmål i henhold til art. 14.1 i EU-forordning 524/2013: http://ec.europa.eu/consumers/odr/